Sinopsis Buku: Buku ini membahas konsep-konsep kunci dalam *Sociolinguistics* dari perspektif pendidikan bahasa. Penulis menjelaskan hubungan antara bahasa dengan konteks sosial di mana komunikasi terjadi, serta bagaimana bahasa berperan dalam menempatkan individu dalam posisi sosial tertentu. Buku ini bersifat interdisipliner, menggabungkan isu-isu dari *sociolinguistics*, *pragmatics*, *micro-linguistics*, dan praktik pengajaran bahasa. Setiap bab dilengkapi dengan pertanyaan diskusi untuk memperkuat pemahaman pembaca mengenai penerapan konsep dalam konteks nyata. Selain itu, buku ini juga menyajikan studi kasus dan tugas-tugas yang dirancang untuk memperkaya pemahaman pembaca dalam mempelajari bahasa dari perspektif sosial dan budaya. Buku ini menjadi sumber referensi yang relevan bagi mahasiswa, guru, dan peneliti yang tertarik pada hubungan antara bahasa, sosial, dan pendidikan.
This book attempts to highlight some important issues on sociolinguistics and relate them to English language teaching practices Therefore it deals with sociolinguistics in language teaching perspectives So is the book written as such since it is intended to give the students of English language pedagogy more insight in their teaching competencies They can integrate the knowledge of sociolinguistics in their lesson plans and thereby enhancing their real teaching practice later on Such an effort however is made since so far as the writer is concerned the knowledge of sociolinguistics has not yet been implemented in language teaching practice or if it has it seems that the implementation is cultural in nature It is of course not wrong to relate culture to teaching profession Language and culture are interwoven as there is no culture without its language manifestation and there is no language without its cultural manifestation Sukarno 2013
Jumlah Halaman | 216 |
---|---|
Kategori | Bahasa Dan Sastra |
Penerbit | Deepublish |
Tahun Terbit | 2015 |
ISBN | 978-602-280-877-0 |
eISBN | 978-623-209-530-4 |